tiistai 19. heinäkuuta 2011

Nuijanukutuksen toivomista

On ihanaa illalla, kun väsyttää. Sitä pelkoa ei tosin ole ollut viime aikoina. Heti, kun menen nukkumaan, alkaa järjetön flippailu pään sisällä, joka kestää n. 3 tuntia, vähintään Olin muuten hereillä vielä seitsemältä aamullakin, mutta siinä kohtaa ajatukset olivat jo hiukan rauhoittuneet.

Ihan vain, koska en-ole-nukkunut-oikeastaan-yhtään-ja-pitäisi-tehdä-vielä-paljon-asioita,
haluan jakaa viimeöisen ajatusmaailman kanssanne. Tämä on se siistitty versio ilman erinäisiä juurettomia lauseita, joita hyppelehti ajatusaalloilla jokaikisen puolittaisen ajatuksen väliin. Jotta saisitte oikeanlaisen kuvan siitä mitä siellä pään sisällä oikeasti tapahtuu, tämä teksti pitäisi äänittää ja höpistä tuhat kertaa nopeammin kuin ehditte sitä lukea. Kuvitelkaa, että olette juoneet yliannostuksen energiajuomaa - tai jotain sen sorttista. Ja yrittäkää lisätä sinne niitä singahtelevia ylimääräisiä sanoja ja lauseita. Silloin kokonaiskuva alkaa olla kohdillaan.

"Jos sä olisit popcorni, minkä makuinen sä olisit?"
"Miten niin? Eihän poppareita oo monia makuja?"
"Nii, mut siis millä sut ois maustettu?"
"Ööö. Toffeella vaikka. Olisin semmonen makeesuolanenherkku."
"Aijaa. Mä olisin ihan tavallinen poppari."
"Toi on huijausta."
"Eihän ole. Sitten musta vois tehdä ihan minkä tahansa popparin. Hihi."

"Hei, jos mun hiukissa olis vihreitä makarooneja, rakastaisitko sä mua?"

"Mä olen vain nainen. Tiedätkö sä mitä naisille pitää tehdä?"
"En. Mutta tiedän kyllä muutamankin käyttötarkoituksen."
"Mäkään en tiedä mitä naisille pitää tehdä, mutta tiedän kans muutaman käyttötarkoituksen."
"Musta tuntuu, että tää nainen tarvitsee nuijanukutuksen."

(tässä kohtaa ajattelin: 'Olen sokerimuurahainen' ja oikeasti hetken aikaa olinkin. Miulle kasvoi tuntosarvet ja muutamia ihmisille kuulumattomia muotoja.)


Varvassukat. Varvassukat. Kiiltomadot. Karvalehmät. Piikkisiat. Villisiat. Karvapossut. Karvalehmät. Tuitui, tuitui, halihaarat. Hihi, hassuja sanoja. Vihreitä poppareita.

Oletteko muuten koskaan miettineet, että jotkut kysymykset ovat paljon hauskempia ihan vain kysymyksinä? Kaikkia kysymyksiä ei ole tarkoitettukaan vastauksen saajiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti